Τετάρτη 14 Απριλίου 2010
Καταργείται από φέτος η βάση του «10»
Καταργείται από φέτος η βάση του «10» για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Άννα Διαμαντοπούλου, μετά το υπουργικό συμβούλιο, όπου παρουσίασε το πολυνομοσχέδιο για το Νέο Σχολείο.
«Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής», σημειώνεται στο σχέδιο νόμου, «δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006.
Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε «κολέγια» αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου. Με το νομοσχέδιο καταργείται ο περιορισμός της βάσης του 10, όπως αυτός θεσμοθετήθηκε».
Σύμφωνα με αυτό, τρεις είναι οι ενότητές του: α. Επείγουσες βελτιώσεις και παρεμβάσεις στη λειτουργία των ΑΕΙ, Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, β. Συμμόρφωση προς την ευρωπαϊκή νομιμότητα και γ. Ενίσχυση του Ελέγχου Ποιότητας.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει και αλλαγές στους διορισμούς των εκπαιδευτικών, που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο απεργιών, ακόμη και μέσα στις εξετάσεις.
«Άνθρακας ο θησαυρός της μεταρρύθμισης, που επί έξι μήνες ευαγγελιζόταν το υπουργείο Παιδείας» δήλωσε η Ελίζα Βόζενμπεργνκ, τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ. Εχθρικό για τη λαϊκή οικογένεια χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο το ΚΚΕ. «Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως φθηνό και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό» ήταν το σχόλιο του ΣΥΝ.
Ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, τόνισε ότι η βάση του 10 δεν θα έπρεπε να είναι η βάση συζήτησης για την Παιδεία.
«Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά την υιοθέτηση της ρύθμισης αυτής», σημειώνεται στο σχέδιο νόμου, «δεν υπάρχει καμιά ένδειξη ή μελέτη που να αποδεικνύει ότι η θέσπιση της βάσης του 10 πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα. Δεν έχουμε καμιά ένδειξη ότι τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ έχουν σήμερα καλύτερους φοιτητές από αυτούς που είχαν μέχρι το 2006.
Αντίθετα, έχουμε τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με καθηγητές και διοικητικό προσωπικό χωρίς αντικείμενο εργασίας και υποδομές που υπολειτουργούν, όταν μάλιστα δεκάδες χιλιάδες νέοι λόγω του συγκεκριμένου συστήματος προσφεύγουν σε «κολέγια» αλλά και σε κάθε είδους πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα χωρών όλου του κόσμου. Με το νομοσχέδιο καταργείται ο περιορισμός της βάσης του 10, όπως αυτός θεσμοθετήθηκε».
Σύμφωνα με αυτό, τρεις είναι οι ενότητές του: α. Επείγουσες βελτιώσεις και παρεμβάσεις στη λειτουργία των ΑΕΙ, Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση, Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, β. Συμμόρφωση προς την ευρωπαϊκή νομιμότητα και γ. Ενίσχυση του Ελέγχου Ποιότητας.
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει και αλλαγές στους διορισμούς των εκπαιδευτικών, που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο απεργιών, ακόμη και μέσα στις εξετάσεις.
«Άνθρακας ο θησαυρός της μεταρρύθμισης, που επί έξι μήνες ευαγγελιζόταν το υπουργείο Παιδείας» δήλωσε η Ελίζα Βόζενμπεργνκ, τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ. Εχθρικό για τη λαϊκή οικογένεια χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο το ΚΚΕ. «Το νομοσχέδιο αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως φθηνό και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό» ήταν το σχόλιο του ΣΥΝ.
Ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος, μιλώντας στον ΑΝΤ1, τόνισε ότι η βάση του 10 δεν θα έπρεπε να είναι η βάση συζήτησης για την Παιδεία.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου